Uitdaging
De oude website van voor 2018 was op meerdere momenten van developer gewisseld, waardoor er vele bugs en onhandigheden waren ingeslopen. De uitdaging voor First Aid lag dan ook in het oplossen van bestaande bugs, maar vooral op het terugbrengen van de focus op de uiteindelijke gebruiken. Ook lag er veel focus op de pagina’s die wél voor conversie zorgden en het verdienen om maximaal te worden geoptimaliseerd.
Oplossing
Om dit te realiseren hebben we in 2018 de UX issues in kaart gebracht via een uitgebreid onderzoek, waarbij we ons focussten op de bestaande knelpunten die de gebruikers ervaren bij het zoeken naar een training en het uiteindelijke boekingsproces.
De insights die hier werden opgedaan werden vervolgens uitgewerkt naar wireframes, waardoor een klikbaar model van de nieuwe interface werd gerealiseerd. Hierbij werd ruim de tijd uitgetrokken voor het testen van de oplossingen, zowel binnen de organisatie als onder de daadwerkelijke bezoekers.
Paralel aan de oplevering van een klikbaar prototype voor de website, werd gekeken naar de technische mogelijkheden en beperkingen van het CMS waar Competence Factory gebruik van maakt: Laravel
Impact
3 maanden na oplevering in 2018 kwamen de kwartaalcijfers van Competence Factory op onze deurmat: een stijging van maar liefst 60(!) procent. Niet alleen het verbeterde design van de pagina’s zorgde voor meer conversies; ook het opschonen van het CMS en de SEO attributen (heldere titels, structurering) zorgden voor een betere vindbaarheid op de meest converterende pagina’s.
Met trots mogen wij Competence Factory top op heden rekenen tot onze langetermijn partners. Vandaag de dag staan wij ze bij bij hun groei naar toonaangevende partij binnen de Nederlandse en Belgische opleidingenmarkt. Hierbij nemen wij de lead in hun UX optimalisatie en on-site development.