Quick service

Consent Mode en Cookiebanner instellen

Stop met het verspillen van geld in je campagnes.

Zorg ervoor dat je Consent Mode en Cookiebanner correct zijn ingesteld.

Dit krijg je van ons!

Waarom zou je dit moeten doen?

Zie je een plotselinge drop in je verkeer ten opzichte van voorgaande jaren? Dan is de kans groot dat je Consent Mode en Cookiebanner niet goed zijn ingesteld.

 

Sinds maart 2024 moeten Europese Google Ads-gebruikers namelijk Google Consent Mode V2 gebruiken. Als je dit niet (goed) hebt ingesteld, dan:


  • Beperkt Google je targeting-opties voor online advertenties;
  • Krijg je niet alle data meer binnen in Google Analytics;
  • Weten je campagnes niet meer wat een conversie heeft opgeleverd.

 

Het resultaat? Geld uitgeven zonder te weten wat je ervoor terugkrijgt en campagnes die niet geoptimaliseerd kunnen worden om je doelen te behalen.

Maar hoe zie je of het bij jou nog niet gedaan is of fout staat?

Je kunt een probleem met je Consent Mode en/of Cookiebanner dus herkennen aan een plotselinge daling in je verkeer en conversies in Google Analytics. Als de juiste instellingen ontbreken, worden er geen gegevens geregistreerd door je Google-tools, waardoor je ook geen inzicht meer hebt in de effectiviteit van je campagnes. 

Onze Chief Robot Whisperer Tjerk legt in de volgende video uit hoe je kunt controleren of alles bij jou wel goed is ingesteld.

Wat gaat er vaak fout?

Standaard consent-instellingen worden niet (goed) afgevuurd

Bij elke website moet er een standaard toestemming worden ingesteld, gebeurt dit niet, dan zullen Google Analytics en Ads geen data verwerken.

Tags (metingen) worden niet afgevuurd bij gewijzigde toestemming

Als gebruikers hun toestemming aanpassen en tags hier niet naar luisteren, worden die tags niet afgevuurd. Waardoor je data mist.

Gebruik van een oud sjabloon in Google Tag Manager

Dit kan leiden tot problemen bij het bijhouden van de Consent Mode V2.

Cookiebanner is niet prominent genoeg

Gebruikers accepteren mogelijk de cookies niet omdat je cookiebanner niet genoeg opvalt, waardoor je weer data misloopt.

Gebruik van een oud sjabloon in Google Tag Scripts zijn mogelijk verkeerd geclassificeerd in je Consent Management Platform (CMP)

Als je analytics of tag manager script als marketing staat geclassificeerd en iemand accepteert niet de marketing cookies, kan dit automatische blokkering van scripts veroorzaken.

Kan je het zelf niet oplossen?

Natuurlijk kun je proberen het probleem zelf op te lossen, maar dit is niet voor iedereen weggelegd. Vooral als je niet vertrouwd bent met alle technische aspecten van Consent Mode en Cookiebanners. Het kan dus zijn dat je veel tijd en moeite moet investeren om alles correct te installeren. Ook loop je het risico dat je per ongeluk instellingen wijzigt die juist belangrijk zijn voor de werking van je website of campagnes.

Waarom gebruik maken van onze quick service?

Dus heb je geen zin om je helemaal suf te kijken op je Consent Mode en Cookiebanner instellingen? Of heb je gewoonweg wat extra hulp nodig?

Met onze quick service ben je er van verzekerd dat je: 

  • Consent Mode en Cookiebanner goed worden ingesteld;
  • Data weer doorkomt in Google Analytics en Google Ads;
  • Conversies goed gemeten worden;
  • Tag manager volledig rekening houdt met consent mode.

 

Zo kan je weer waardevolle data verzamelen en je campagnes optimaal laten draaien, waardoor je geen geld verspilt.

Waarom voor First Aid Marketing kiezen?

Makkelijk en overzichtelijk

Allereerst gaan we gestructureerd te werk. We analyseren jouw behoeften en doelen en maken een op maat gemaakt plan. Hierin definiëren we ‘tags’, identificeren we belangrijke conversies en leggen we de basis voor een vlotte integratie. Geen zorgen, we houden het simpel en overzichtelijk!

Ervaring en expertise

Met jarenlange ervaring in online marketing weten we niet alleen wat we doen, maar ook hoe we het moeten doen. Consent Mode & Cookiebanner hebben voor ons geen geheimen. Dit stelt ons in staat om niet alleen het implementatieproces soepel te laten verlopen, maar ook om waardevolle inzichten te bieden die de prestaties van jouw bedrijf optimaliseren.

Alles voor jouw succes

Ons doel is niet alleen om het technische gedeelte soepel te laten verlopen, maar vooral om waarde toe te voegen aan jouw bedrijf. Of het nu gaat om het meten van je website, het draaiende houden van advertenties of het instellen van belangrijke conversies, we willen dat jij het maximale uit deze tools haalt.

Geen gedoe

We begrijpen dat tijd kostbaar is. Daarom nemen we de leiding, zodat jij je kunt concentreren op wat voor jou belangrijk is. We houden het simpel, transparant en zonder verborgen kosten. 

Nog een keer alles op een rijtje…

Wat zijn de kosten?

Wij houden van no-nonsense en dat geldt ook voor de kosten die verbonden zijn aan onze quick service. Zo weet je precies waar je aan toe bent. Voor het instellen van Consent Mode en Cookiebanner hanteren wij een vast tarief van €400,-. Dit tarief is inclusief het integreren van je Google Analytics en Google Ads met Consent Mode in tag manager. Heb je nou vragen over het tarief? Of wil je wat meer informatie over de service? Neem dan contact met ons op.

Waar wij in geloven

Concreet, maar genuanceerd waar nodig

Wij zeggen graag waar het op staat, ook al is het niet hetgene wat je altijd wilt horen.

Voorspelbaarheid

Niets is zo vervelend als dat je niet weet waar je aan toe bent. Daarom krijg je een vooropgesteld 6-maanden plan, met 2-wekelijkse calls en een maandelijkse evaluatie met dashboard van resultaten.

Geen magic tricks

Wij geloven niet in de quick hacks en even snel iets aanpassen. Goed en kwalitatief werk heeft de tijd nodig. Uiteraard wel zo snel als dat het kan.

Geen verborgen kosten

Op basis van wat er te doen is zullen we een voorstel doen voor een vast aantal maandelijkse uren. Die stellen we dan in overleg samen. De kosten voor de media spent wordt hierin niet meegenomen.

Impact vs effort aanpak

Iedereen wil snel resultaat. Wij ook! Daarom zullen we ons na het opstellen van een actieplan altijd als eerst focussen op de zaken met de minste effort, maar hoogste impact.

Let's talk

Bellen gaat altijd het snelst: 070 – 20 42 103

Of stuur ons een mail met jouw uitdaging: info@firstaidmarketing.nl

Wel praten, alleen niet nu? Prik zelf hier een datum voor een vrijblijvende kennismakingscall (30 min)

De stappen na het invullen van het contactformulier:

Tjerk Rintjema

Tjerk is de master technische dienst en staat samen met Marlon aan ‘t roer van First Aid Marketing. Op de werkvloer is hij vaak ‘all business', maar hij participeert graag in de borrels. Hij lijkt misschien de cool calm collected boss, maar kijk eens voor de gein naar onze 404 pagina om te zien dat hij ook wel van een feestje houdt.

Tjerk's standaard quote“Let op de cashflow”

Tijdens de Vrij-mi-bo drinkt hij : Gin-Tonic sans tonic

6