Kwantitatieve methodes worden gebruikt om numerieke data te verzamelen en te analyseren, voorspellingen te maken, patronen te ontdekken, en bevindingen te generaliseren. Populaire methodes om kwantitatieve methodes te verzamelen zijn:
Kwantitatieve data wordt gebruikt als een fundering voor benchmarking en ROI-berekeningen, en het kan je helpen de best presterende versie van een design of product uit te kiezen. Het richt zich erop om onderzoek vragen te beantwoorden.
Een van de voordelen van kwalitatief onderzoek is de mogelijkheid om studies te maken met grote steekproef omvangen en om statistisch relevante data te omvangen. Kwantitatieve data is meer objectief en representatief voor een grotere groep.
Kwalitatieve gebruikersonderzoek bevat onderzoekmethodes zoals interviews en veldstudies die je helpen om kwalitatieve data te verzamelen door directe observatie en studies van deelnemers. Hierbij gaat het om het begrijpen van motivaties, gedachtes en houdingen van mensen.
Er zijn verschillende soorten kwalitatief onderzoek, namelijk interviews, dagboekstudies, card sorting, focus groepen, en bruikbaarheidstesten. Kwalitatieve onderzoek geeft je een ruimtelijk inzicht over mensen, producten, en het probleem dat je onderzoekt.
Het belangrijke verschil tussen kwantitatief en kwalitatief onderzoek is de data waarmee ze temaken krijgen en het soort vragen dat gesteld wordt. Beide methodes hebben hun voordelen en nadelen. Kwantitatief wordt gebruikt voor “wat, waar, en wanneer vragen”, geeft toegang voor grote data steekproeven, wordt indirect verzameld door UX onderzoek of statistieken en analyseert nummers. Kwalitatief onderzoek wordt gebruikt voor de “waarom” vragen, focussen zich op een kleine groep, geven meer inzicht in de mensen, producten en het probleem, en worden verzameld door directe observatie.
Ondanks ze allebei een verschillend soort data vergaren, zijn ze allebei erg belangrijk voor het uitvoeren van een effectief onderzoek en het verkrijgen van inzichten. De onderzoeksmethoden opzicht zelf kunnen niet een compleet plaatje geven, en daarom is het vaak verstandig om beide methodes te gebruiken om de juiste beslissingen te maken.
Bijvoorbeeld, als je product ontwikkelt, heb je eerst interviews met mensen om te begrijpen wat ze nodig hebben, wat hun mening erover is en wat hun voorkeur over het product is. Daarna kan een team bezig gaan met het maken van een prototype die getest wordt door mensen. Door survey, interviews en feedback krijg je vervolgens te weten wat mensen ervan vonden.
Als het eenmaal word verkocht, kan je een kwantitatieve test houden onder de kopers om jezelf ervan te verzekeren dat jouw product goed te gebruiken is, en er geen ongemakken in het gebruik, of in het design is. Op basis van deze data kan je dan een nieuw product ontwikkelt worden, of kan het oude product geïnnoveerd worden.
Voor een gezonde online business heb je in de basis een goede website nodig. Een website die past bij je merkidentiteit en die voor je klanten fijn is om te gebruiken. Wij identificeren de bottlenecks en verhelpen deze om je website in topconditie brengen.
Tjerk is de master technische dienst en staat samen met Marlon aan ‘t roer van First Aid Marketing. Op de werkvloer is hij vaak ‘all business', maar hij participeert graag in de borrels. Hij lijkt misschien de cool calm collected boss, maar kijk eens voor de gein naar onze 404 pagina om te zien dat hij ook wel van een feestje houdt.
Tjerk's standaard quote : “Let op de cashflow”
Tijdens de Vrij-mi-bo drinkt hij : Gin-Tonic sans tonic